Algemene voorwaarden webshop (B2C)

Artikel 1 – Algemeen
1.1 Onderhavige algemene voorwaarden (hierna genoemd “Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle rechtsverhoudingen tussen Ô Pure, zijnde Shana Van Lysebeth, gevestigd te 1501 Buizingen, O. De Kerchove d’Exaertdestraat 95, ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen onder het nummer 0537.930.029 (hierna genoemd “Ô Pure”) en professionelen en particulieren met woonplaats of zetel in en buiten België (hierna genoemd “Klant”) die betrekking hebben op de verkoop.
1.2 Ô Pure behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden ten allen tijde op eigen initiatief te wijzigen.
1.3 De Algemene Voorwaarden zijn steeds consulteerbaar op de website (www.o-pure.be).
1.4 Indien geoordeeld zou worden dat een bepaling van de Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig, nietig of niet afdwingbaar is, heeft zulks geen gevolgen voor de andere clausules en bepalingen van de Algemene Voorwaarden.
1.5 Het zich niet beroepen door Ô Pure op een bepaling voorzien in de Algemene Voorwaarden kan niet worden geïnterpreteerd als een verzaking naar de toekomst toe.
1.6 Bij totstandkoming van een overeenkomst tussen Ô Pure en de Klant, verklaart de Klant uitdrukkelijk afstand te doen van zijn algemene voorwaarden en aanvaardt hij/zij de exclusieve toepassing van de Algemene Voorwaarden van Ô Pure op de rechtsverhouding tussen partijen.
1.7 De overeenkomst is gesloten zodra de Klant het aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.
1.8 De overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.

Artikel 2 – Prijzen
2.1 De prijzen van de producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst.
2.2 Alle prijzen zijn inclusief btw.
2.3 Alle prijzen van de producten zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten zijn beschikbaar voor de klant op de website.
2.4 Alvorens een bestelling te plaatsen zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de Klant en worden vermeld.

Artikel 3 – Betaling en betalingsmiddelen
3.1 De Klant kan de producten betalen via de volgende betaalmiddelen: bancontact.
3.2 De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling.
3.3 Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal de Ô Pure de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling. Als Ô Pure niet de volledige betaling ontvangt binnen 5 werkdagen na ontvangst van de bestelling, heeft de Ô Pure het recht om de bestelling automatisch te annuleren.

Artikel 4 – Verzending en levering
4.1 Ô Pure verbindt zich ertoe de producten te leveren binnen een redelijke termijn na volledige ontvangst van de betaling.
4.2 Ô Pure beroept zich op externe leveringsdiensten om de Producten te leveren aan de Klant.
4.3 Ô Pure zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan Ô Pure heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.
4.4 Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.
4.5 Ô Pure behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, bijvoorbeeld als een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is.
4.6 Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij Ô Pure onmiddellijk op de hoogte brengen Na kennisgeving zal Ô Pure de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.

Artikel 5 – Herroepingsrecht en terugbetaling
5.1 De Klant heeft een wettelijk recht om de overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in clausule 9.2. Dit betekent dat de Klant kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren. De Klant moet de Onderneming op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.
5.2 De Klant beschikt over veertien (14) dagen om de overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:
a) Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant.
b) Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.
c) Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.
5.3 De Klant mag de Overeenkomst alleen herroepen als de Producten :
a) Niet zijn gebruikt.
b) Volledig zijn en voorzien zijn van hun originele labels.
c) De Producten niet werden geopend of beschadigd.
5.4 De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot:
a) de levering van goederen of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen waarop Ô Pure geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
b) de levering van goederen volgens specificaties van de Klant of duidelijk voor een specifieke persoon bestemd;
c) de levering van goederen die snel kunnen bederven of beperkt houdbaar zijn;
d) de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden en die na de levering geopend zijn;
e) de levering van goederen die na levering, volgens hun aard, onherroepelijk zijn vermengd met andere producten;
5.5 Indien de Klant beslist de overeenkomst te herroepen, moet de Klant Ô Pure daarvan op de hoogte brengen door verzending van een e-mail naar shanavl@telenet.be waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat hij de Overeenkomst wenst te herroepen.
5.6 De Klant moet de Producten terugbezorgen aan Ô Pure zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan de Ô Pure. De Producten moeten naar Ô Pure worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen;
5.7 Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Klant betaald.
5.8 In geval van herroeping:
a) zal Ô Pure de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. Ô Pure kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.
b) zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.
c) Ô Pure zal de Klant terugbetalen via het betalingssysteem die de Klant gebruikt heeft om te betalen.

Artikel 6 – Klachtenprocedure
6.1 Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Klant via het volgende e-mailadres shanavl@telenet.be.

Artikel 7 – Overdracht en onderaanneming
7.1 Ô Pure heeft het recht haar rechten en verplichtingen krachtens de Overeenkomst over te dragen aan een andere leverancier (bv. voor de levering van het Product), maar dit zal geen invloed hebben op de rechten en verplichtingen krachtens deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 8 – Gebruik van persoonsgegevens
8.1 Ô Pure gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het privacybeleid op de website.

Artikel 9 – Overmacht
9.1 Ô Pure is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de overeenkomst die te wijten is aan overmacht.
9.2 In geval van overmacht zullen de verplichtingen van Ô Pure krachtens de overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal Ô Pure een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.